2021 Vetolaitteen kumin liimaus

 

Pohjaremontin yhteydessä, syksyllä 2020, päätin, että uusin jo hieman irralleen repsottavan vetolaitteen suojakumin. Aiemmin olen korjailun irronneita kumin kulmia SIKA-massalla. Suojakumin kiinnityksestä on käyty kovasti rannalla ja palstoilla monipolvista keskustelua. 

Kiinnitysvaihtoehtoina keskusteluissa on esitetty SIKA-massaa, ruuvikiinnitystä tai kumin jättämistä pois kokonaan. 

Touri Marinin kanssa keskusteltiin oikeasta asennustavasta ja yritin noudattaa ammattilaisen neuvoja kiinnityksessä.

Ensiksi hiottiin sekä rungon uusi primermaalipinta ja kumin liimattava pinta hiomapaperilla 80-karkeudella. Toiseksi pyyhin pinnat asetonilla ja merkitsin liimauksen pinta-alan runkoon. Kontaktiliiman, Bostic A3, levittäminen oli helpompaa kun oli rajauksen runkoon merkinnyt! Aloitin painelukiinnityksen etureunasta ja vetolaitteesta ulospäin. Kiinnityksen jälkeen kumin rullausta laminointirullalla.

Kumin liimaaminen Hieman stressaava homma ja syksyllä 2021 nähdään lopputulos?

.....noston jälkeen syyskuun puolivälissä 2021:


Eli liimaus ei mennyt ensimmäisen kauden jälkeen ihan 100% suunnitellusti. Pitää miettiä, miten fixaan irronneet paikat, ennen kumin täydellistä uudelleenliimausta. Eliönestomaalin raja kertonee selvästi sen alueen, joka on pysynyt liimattuna.

....Paarpuuri puoli. Reunat kiinni ja liikkuva vetolaite on irroittanut kumia vetolaitteen keskilinjalta.



Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Huomaa: vain tämän blogin jäsen voi lisätä kommentin.