Osa Harkenin vinsseistä on rakenteeltaan sellaisia, että alimpia hammasrattaita ja laakeria ei saa poistettua ilman vinssin rungon irroittamista. Harmillista. Eloisan päävinssit ovat kokonaan purettavissa, mutta ruffin päällä olevat nostinvinssit pitää puhdistaa ruiskuttamalla WD-40 sisälle ja puhdistaa rätillä ja pensseleillä. Irto-osat oli helppo puhdistaa diesel-öljyssä.
Ohjetta löytyy verkosta: https://www.youtube.com/watch?v=YVRTp9yehRU
Runko irti, likaisen rasvan kimppuun. Kuvasta näkee, miten käy kun vinssirasvaa laitetaan liikaa. Kerää vain likaa ja itseasiassa likapartikkelit hiovat pintoja enemmän kuin hyödyllistä...?
Alla olevassa kuvassa näkyy vinssinhuoltolaatikko tarpeineen. Löpöä, pesuastioita, pensseleitä. Suojausta olisi voinut parantaa kun työskennellää löpön ja rasvan kanssa. Rattaisiin hyvin kevyesti Harkenin vinssirasvaa ja liiputtimiin tippa-kaksi Harkenin liiputinöljyä. HUOM! Liiputtimiin ei saa käyttää vinssirasvaa, koska se voi jämähtäessään estää liiputtimien liikkeen ja vahinkoja voi sattua.
talvella 2019 | |
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti
Huomaa: vain tämän blogin jäsen voi lisätä kommentin.